סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז, נפגש עם סגן ראש מועצת חוף הכרמל

סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז, נפגש עם סגן ראש מועצת חוף הכרמל, מודי ברכה, והנגיש בפניו את תוכנית "חוף נקי" מטעם המשרד להגנת הסביבה @ המועצה צפויה לקבל עד 1.1 מיליון ₪ במסגרת התוכנית @ סגן השר מזוז: "כולי תקווה שהקיץ הזה אזרחי ישראל יוכלו לרחוץ בחופים נקיים"

סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז, נפגש היום עם סגן ראש מועצת חוף הכרמל, מודי ברכה,  וצוותו המקצועי – זאת במטרה להציג בפניו את תכנית "חוף נקי" מטעם המשרד להגנת הסביבה. המשרד להגנת הסביבה שילש השנה את הסכום המתוקצב לתוכנית "חוף נקי", ומקצה 8.6 מיליון ₪ בקול קורא לרשויות מקומיות שבתחומן המוניציפלי נמצאים חופים בלתי מוכרזים בים התיכון או באילת.

בחוף הכרמל יש רצועת של 38 ק"מ, כאשר לפי הקול קורא, חוף הכרמל יכולה לקבל עד 1.1 מיליון ₪ עבור ניקיון החופים.

החופים הפתוחים בישראל מצויים בשטחי רשויות מוניציפליות או רשות הטבע והגנים, ועליהן מוטלת החובה לשמור על ניקיון החופים שבתחומן. למרות זאת, רוב הרשויות מתקשות לקיים חובה זו, ומשום כך יזם המשרד להגנת הסביבה ב-2005 את תוכנית "חוף נקי" שמטרתה למזער את מפגע הפסולת הימית בישראל ולהביא לניקיונם של החופים והים – בהתאם למחויבות הבינלאומית, ולטובת הסביבה ובריאות הציבור בישראל. 

במסגרת הקול קורא שמפרסם המשרד, התמיכה תינתן רק עבור ניקוי חופים פתוחים ובלתי מוכרזים בתחום הרשות, באמצעות מכונת ניקוי או עבודה ידנית. הרשות שתקבל את התקציב תתחייב, בתמורה לתמיכה, לנקות את שטח החוף לפחות שלוש פעמים בשבוע לכל השנה, או יותר מכך במקרה שמדובר ברשויות מקומיות שלהן קטעי חוף עם פלטי פסולת חריגים מהים (ורשויות אלה יוכלו לזכות בתמיכה נוספת).

סגן השר מזוז: "עם פתיחת עונת הרחצה, אני שמח שתוכנית 'חוף נקי' יוצאת לדרך. כולנו מכירים את בעיית הלכלוך והזיהום של חופי ישראל, תופעה שמשפיעה הן בריאותית והן סביבתית. המשרד שם לנגד עיניו בעיה זו ולכן החליט לשלש את התקציב לניקיון החופים, גם אלה הלא מוכרזים, זאת במטרה לסייע לרשויות שמתקשות בשמירה על ניקיון החופים. עם כינונה של תכנית זו, כולי תקווה שהקיץ הזה אזרחי ישראל יוכלו לרחוץ בחופים נקיים".

סגן ראש המועצה ומחזיק תיק החופים, מודי ברכה: " מודים לסגן השר, מזוז שנענה לפנייתנו לתיקון מודל תקצוב החופים ועדכון תכנית "פרויקט חוף נקי" תוך תקצוב מוגבר עבור חוף הכרמל  ורשויות סמוכות חוף.  הסיוע התקציבי יסייע לנו לשמור על ניקיון חופי חוף הכרמל בצורה טובה יותר".