כרמל כימיקלים

הודות לשיתופי פעולה שבין המועצה האזורית חוף הכרמל וקבוצת דור וקהילת עתלית צומצמה משמעותית פעילות מפעל כרמל כימיקלים ומרבית פעילות המפעל הועתקה אל מחוץ לאתר בעתלית. כל התהליכים בהם מעורב פורמלין הופסקו.

אורן עוזרד, סגן ראש המועצה ומחזיק תיק עתלית: "שמנו לעצמנו למטרה לתת לתושבי עתלית את ההרגשה והביטחון של מגורים בסביבה בטוחה ובריאה ועשינו צעד משמעותי מאוד לקראת מטרה זו. התהליך היה בשיתוף עם המפעל והמשרד להגנת הסביבה תוך רגישות למקומו של המפעל כעסק וכמעסיק"

בתאום עם המועצה חידוש רישיון העסק חודש הודות להפסקת הפעילות בחומרים המסוכנים, לרבות פורמלין, זאת בכפוף לאישור הגורמים המקצועיים: כיבוי אש והמשרד להגנת הסביבה. בחודש אוגוסט השנה התקבל אישור ממשרד הגנת הסביבה אשר מבטיח שמירה על סביבה נטולת סיכון לזיהום סביבתי ובריאותי. טרם חידוש רישיון העסק נערכה ביקרות קפדנית במפעל ע"י רישוי העסקים של המועצה והביקורת העלתה כי מערך הייצור ופעילות המפעל תקינים ועל כן ניתן רישיון עסק (בכפוף לאישור המשרד להגנת הסביבה).
לפני כחודשיים פורקו ארובות שפלטו חלקיקים של החומרים השונים שהיו בשימוש בעבר.

פעילות מפעל כרמל כימיקלים ברובה הועתקה לספרד וכיום, לאור צמצום הפעילות במפעל והפסקת כל פעילות הפורמלין והקשור אליה, כרמל כימיקלים הסב את פעילותו לתחום תמיסות האוראה להפחתת הזיהום.

תמיסת האוראה כרמל בלו הינה תמיסה מיוחדת למשאיות ואוטובוסים הנדרשת בהתאם לתקני יורו 5 ו יורו 6 כתוסף למערכת פליטת גזי הדיזל למניעת זיהום האוויר שנוצר ע"י תחמוצות חנקן NOX ותמיסת אוראה נוספת המשמשת להפחתת פליטות מארובות של תחנות כח וכיום נמצאת בשימוש של חברת החשמל.

כרמל כימיקלים: "קבוצת דור בכלל וכרמל כימיקלים בפרט מחויבים לאחריות חברתית וסביבתית ומתאימים את עצמם לציפיות של הסביבה הן בהיבט של התאמת המוצרים לצרכי השוק וכן למציאות שנוצרה בשל גדילת היישוב, התפתחותו ושינוי אופיו וצרכיו. קבוצת דור נמצאת בין המובילים של המהפכה העולמית המתחוללת בתחום תחליפי האנרגיה כמערך תעשייתי העומד בקדמת תחום איתור תחליפי נפט עם הפנים קדימה וטכנולוגיה חדשנית".