הקמת בי"ס יסודי "משעולים החדש" בעתלית בעלות של כ-18 מיליון ש"ח

הקמת בי"ס יסודי "משעולים החדש" בעתלית בעלות של כ-18 מיליון ש"ח

בטקס מרגש , הונחה אבן פינה לביה"ס "משעולים" החדש, שנבנה בימים אלו במתחם הרכס שבעתלית. מדובר במבנה בעל אופיי ייחודי אשר תואם את אופיו של ביה"ס.

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, כרמל סלע: "בניית בית הספר משעולים החדש הינה אבן דרך נוספת בהעצמת מערכת החינוך של חוף הכרמל, בית הספר יקנה סביבת לימודים נוחה, גמישה ומעוררת השראה עבור דור העתיד שלנו".

המועצה האזורית חוף הכרמל החלה בימים אלו בפרויקט הקמת בי"ס "משעולים" החדש במתחם הרכס שבעתלית בעלות של כ-18 מיליון ש"ח. מבנה בית הספר יכלול 18 "כיתות אם", חדרי ספח ומבנה מרכזי אשר יכיל שטחי מנהלה, ספריה ופונקציות נוספות. ביה"ס יבנה בצורה ייחודית אשר תשתלב בצורה מיטבית במאפייני עם תכני ושיטות הלימוד של ביה"ס.

ביצוע פרויקט בניית ביה"ס החדש התאפשר הודות לשיתוף פעולה שהחל לפני כשלוש שנים שבין מנהלת מחוז משרד החינוך, חיפה רחל מתוקי ז"ל והמפקחת הדס ריבנוביץ' והמכון לחינוך דמוקרטי.

בית הספר יכלול שלושה אגפי כיתות חד קומתיים שיחוברו ע"י מבנה מרכזי גבוהה שחלקו העליון ישקיף לכוון מבצר עתלית. המבנה המרכזי, מנהלה, פונקציות ציבוריות לרבות ספריה פתוחה וייחודית, עמדות מחשב ופעילות.

לדברי אורן עוזרד, סגן ראש המועצה ומחזיק תיק החינוך, בית הספר זוכה לביקוש רב וישמש תלמידים מכלל יישובי המועצה. בי"ס "משעולים" תוכנן באופן ייחודי כך שיאפשר גמישות של תצורת חללי הלימוד באמצעות בניה של חללים גדולים שניתן לחלק בעזרת מחיצות שונות לאזורי לימוד קטנים ובהתאם לצורך.

לצד בניית המבנה יערכו גם עבודות פיתוח של חצר בית הספר שיכללו בין היתר מגרש ספורט, מתקנים, פינות ישיבה מוצללות ועוד. העבודות מתבצעות בפיקוח של רשות העתיקות לאור גילוי ממצאים ארכאולוגיים בכלל אזור הרכס בעתלית.

לדברי אינג' אסף וחנר, מהנדס המועצה, הבניה בשלב זה כוללת שני אגפי כיתות – 12 כיתות אם ומבנה המנהלה המרכזי בשטח כולל של כ 1950 מ"ר ועבודות פיתוח החצר ומגרש הספורט – היקף שלב זה של הפרויקט למעלה מ 13.5 מיליון ₪ לרבות הצטיידות ויימשך כ- 10 חודשים. עם קבלת ההרשאה המתאימה ממשרד החינוך יושלם הפרויקט במלואו ל 18 כיתות אם בשטח של כ- 2650 מ"ר ובעלות כוללת של למעלה מ 18 מיליון ₪.

כל זאת ועוד, נערכת המועצה לביצוע עבודת סלילה של מסוף הסעות, מסוף "נשק וסע" וחניון רכבים למורים ולהורי תלמידי בית הספר בעלות של כמיליון ₪ לאחר קבלת הרשאה תקציבית של משרד התחבורה. כמו כן החלה המועצה בהליך תכנון גן ילדים תלת כיתתי אשר ימוקם סמוך לבית ספר "משעולים".

בנוסף לביה"ס גלי עתלית הוותיק והטוב משעולים הוא ביה"ס היסודי השני בעתלית. כחלק מהערכות לגידול במספר התושבים בשנים הקרובות שוקד צוות המועצה על תכנון ביה"ס ייסודי שלישי.