מ.ט.ל - תחומי טיפול

הטיפולים במ.ט.ל מיועדים לילדים עם עיכוב התפתחותי, ליקויי למידה, קשיים בתחומי השפה, החשיבה, התפיסה, החברתי ,התמצאות בזמן ובמרחב, זכרון, קשב וריכוז, מוטוריקה, תאום תפיסתי תנועתי והתארגנות. קשיים רגשיים: דימוי עצמי נמוך, מוטיבציה נמוכה, חרדות.

 

בתהליך הטיפולי יש חשיבות למעורבות הורים והמערכת החינוכית וניתן דגש רב לעוצמותיו ויוזמותיו של הילד.ה.

 

אבחון קבלה למ.ט.ל:

אבחון דידקטי ממקד את הקושי ומנחה כיצד לעבוד עם הילד.ה

 

התחום הפרא-רפואי:

ריפוי בעיסוק

הטיפול בתפקוד נעשה באמצעות התנסות גופנית במרחב החדר ומתמקד במרכיבי התפקוד: תכנון תנועה, תאום דו-צדדי, חציית קו אמצע, יציבה, התארגנות, התמדה במשימה ועוד.

 

טיפול בשפה ודיבור- קלינאית תקשורת

התייחסות לקשר בין שפה וחשיבה, יכולות של ניבוי, הסקת מסקנות, ארגון שפתי,

דיבור – לקויי היגוי, גמגום, צרידות.

 

העשרה אינסטרומנטלית – טיפול בתפקודי קוגניציה וניהול

שיטה המפתחת תהליכים קוגניטיביים באמצעות תרגילים שיטתיים. השיטה מבוססת על התיאוריה של הלמידה המתווכת שפיתח פרופ' פוירשטיין הרואה במתווך/המטפל ובאינטגרציה שבינו לבין התלמיד.ה את המפתח לפיתוח קוגנטיבי של התלמיד.ה.

 

אסטרטגיות למידה:

לימוד כלים אשר באמצעותם ניתן להתמודד עם קשיים לימודיים ותפקודיים ולסגל דרכי עבודה יעילות.

 

התחום הרגשי:

הטיפול הרגשי נעשה במט"ל על ידי פסיכולוגית, עובדת סוציאלית קלינית ותרפיסטיות בהבעה ויצירה.

תחומי התרפיות במ.ט.ל: אמנות, ביבליותרפיה, תנועה וטיפול בעזרת בעלי חיים.

 

הוראה מותאמת:

הוראה מותאמת (הוראה מתקנת) היא הוראה המותאמת ספציפית לקשיים האקדמיים ולהיבטים הרגשיים והחברתיים של התלמיד.

 

לפנייה למט"ל יש למלא שאלון הורים ושאלון גננת/מורה:

שאלון הפנייה לילדי הגן

> שאלון מורה

שאלון פניית הורים למרכז טיפולי חוף הכרמל מלידה ועד סוף ו' 

 

 

לפרטים נוספים:

מזכירה: שרית זגורי 04-9542275

saritz@hcarmel.org.il

 

מנהלת: אפרת סבאג 04-9542274

efrats@hcarmel.org.il