מ.א חוף הכרמל: מתרגלים חירום

"מהלומה" של מכת טילים, פגיעה בתשתיות, הרס בתים, לכודים ופינוי פצועים- אלו מקצת התרחישים שתרגל מטה החירום של חוף הכרמל.

המועצה האזורית חוף הכרמל תרגלה השבוע תרחישי חירום מלחמתי. עם תחילתו של התרגיל נפתח מרכז ההפעלה של המועצה ובעלי התפקידים בחירום איישו אותו והחלו לטפל בעשרות פניות ותרחישים שונים.

במהלך התרגיל נבחנה המועצה ביכולת עמידתה בזמן לחימה מתמשכת ורציפה הכוללת נפילת טילים בשטחה, נפגעים והרוגים. בין השאר במהלך התרגיל תורגלה קריסת תשתיות, קריסת מבנים, חילוץ לכודים, סיוע לגורמי המדינה, קליטת אוכלוסייה ועוד.

התרגיל נערך במסגרת התרגול השנתי של המועצה עם פיקוד העורף. לכל מכלול במערך החירום של המועצה הוצמדו בקרים, שניתחו ותיעדו את פעולות המכלולים. תיעוד מהלך התרגיל יהווה משקל משמעותי בשיפור רמת המכנות של המועצה והיכולת של המכלולים השונים להשתפר.

תרחיש התרגיל דימה הסלמה במצב הביטחוני שחייב את ממשלת ישראל לצאת למבצע רחב היקף בלבנון וברצועת עזה. נושא ה"מהלומה", שזוהי הנחת היסוד של גורמי המדינה שבזמן הלחימה הבאה מדינת ישראל תותקף בצורה מאוד מסיבית ממספר חזיתות בו זמנית במאות ואלפי טילים, גם כן קיבל משנה תוקף בתרגיל. החל מתרחיש בו טיל פוגע בגבע כרמל, דרך פינוי שכונת קנדי שבעתלית, נוכח פגיעת טיל בלב השכונה, שהביאה לקריסת מבנים, פצועים והרוגים.

רפי אבני, סגן ומ"מ ראש המועצה: "שיתופי הפעולה בין כלל הגופים וביניהם: פיקוד העורף, מטה החירום של חוף הכרמל, צוותי החירום היישוביים, היו טובים ותרמו להצלחת התרגיל. ההכשרות הרבות והתרגולים הניבו תוצאה מרשימה, עם פתיחת התרגיל, מכלולי המועצה פעלו בצורה טובה וסיפקו מענה מהיר ומקצועי למגוון התרחישים".

גל יזרעאלי, קב"ט המועצה האזורית חוף הכרמל: "תרגול מכלולי המועצה עם פיקוד העורף מהווה חשיבות תרגולית רבה הן בהיבט המערכתי והן ברמת הפרט. הצמדת בקרים ותיעוד מהלך התרגיל מהווים כלי יוצא מן הכלל הנותן בידנו את האפשרות ללמוד, לנתח, לשפר ולהיערך לקראת תרחיש מלחמה. התרגיל חידד לנו פעם נוספת כי בשעת חירום לאומית, המועצה תאלץ להתמודד עם מגוון תרחישים לבדה וכחלק מכך אנחנו נערכים ומתרגלים.