המועצה עושה סדר בחופים! החל מה- 1.6 אכיפה מסיבית בקו החוף

אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל: אנחנו מחויבים להסדרת קו החוף! הבלאגן שחגג לאורך השנים לא יימשך יותר. שיתופי הפעולה שנוצרו מאפשרים לנו לפעול בנחישות וביעילות להסדרת השימושים במרחב החופי".

בשנים האחרונות החלה לחדור ההבנה כי הים אינו "אינסופי" וכי הוא משתנה לנגד עינינו. רבים מאיתנו בעת ביקרום בחופים נחשפו לא פעם לחוויה קשה של זוהמה, רכבים מתפרעים בקו החוף, אוהלים מכל עבר, רעש גנרטורים, מוזיקה רועשת, מסיבות, אירועים לא חוקיים ומפגעים  נוספים.
רק במהלך חג הפסח, נוכחנו לגלות כי הישראלי המכוער השחית ולכלך את רוצות המועצה והותיר 200 טון אשפה לאורך רצועת חוף הכרמל (כ- 40 ק"מ). תמונות דומות של לכלוך וזוהמה ליוו אותנו גם לאורך חג העצמאות.
כחלק מכך, ומתוך הרצון לשמור על הרוחצים, החי והצומח המועצה הובילה תהליך מטה סדור עם השותפים: משרד הפנים, המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים הלאומיים, מנהל מקרקעי ישראל, רשות העתיקות, החברה להגנת הטבע, משטרת ישראל, החברה לפיתוח קיסריה, עמותת כחול ירוק ועוד.. שהביא להבנה משותפת שיש לבצע הסדרה בקו החוף.
מליאת המועצה האזורית  הצביעה ב- 15.4, על יציאה לפיילוט הסדרת קו החוף והשמירה על הסביבה החופית. הפיילוט יתמקד בהסדרת השימושים במרחב החופי (מצ"ב מפה המתארת את השימושים בקו החוף). כך לדוגמא, תיאסר לחלוטין הצבת מאהלים עסקיים בכל קו החוף, איסור על קיום מסיבות לא חוקיות, איסור נסיעה בקו החוף ועוד.
באגף המוניצפאלי של המועצה מציינים השבוע כי עד ה- 1.6.19 תבוצע הסברה ואיכפה הדרגתית והחל מה- 1.6.19 תחל המועצה בפעילות אכיפה מוגברת שתמשך לאורך כל עונת הרחצה. האיכפה תבוצע גם בחופים הפתוחים וגם בחופים המוכרזים של המועצה.
השבוע, לקראת יציאה לפיילוט, סיירו כלל חברי מליאת המועצה ברצועת החוף ולמדו מקרוב אחר האתגרים והסוגיות השונות. לצד זאת האגף המוניציפאלי של המועצה מסיים בימים אלו את הצבת מערך השילוט בחופי הים שנפגע קשות כתוצאה מוונדליזם של נהגי השטח שדואגים לתלוש אותם כדרך קבע על מנת לטשטש את עברותיהם או במקרים אחרים שהם נבזזים ע"י גנבי ברזל.
גורמי האכיפה במועצה מציינים כי  לאורך תקופת עונת הרחצה נמשיך להיות עדים בחלק מהמבצעים לשיתופי פעולה בין מספר רב של גורמים ביניהם: המערך המוטס של רשות הטבע והגנים ומסוק של משטרת ישראל שיכווינו מהאוויר את צוותי הקרקע לעבר הנהגים פורעי החוק, צוותי הקרקע יכללו את גורמי האכיפה והפיקוח של המועצה האזורית חוף הכרמל, פקחי רשות הטבע והגנים, משטרת ישראל, מתנ"א, משמר הגבול, פקחי איכות הסביבה, יחידת הג'יפים של משטרת ישראל ועוד. הכל על מנת לשמור על הרוחצים והסביבה החופית.
אנו קוראים לכלל ציבור הרוחצים לרחוץ אך ורק בחופים המוכרזים ובשעות פעילות תחנות ההצלה. מידע נוסף בנושא חופים, זמין באתר המועצה.