שלמה כהן
מבקר המועצה
04-8136267 04-8136267

פניה למבקר המועצה 
לשעות קבלת קהל ושעות מענה טלפוני

 

הביקורת במועצה אזורית פועלת על פי חוק

תפקידה של הביקורת הפנימית להבטיח כי פעילות המועצה, עובדיה,גופי הסמך וגופים שהמועצה תומכת בהם בסכום העולה על עשרה אחוז מתקציבן פועלים על פי חוק וכללי המנהל התקין.

תפקידי המבקר על פי חוק הינם

  1. לבדוק אם פעולות המועצה האזורית נעשו כדין, בידי המוסמך לעשותם, תוך שמירה על טוהר המידות ועקרונות היעילות והחיסכון.
  2. לבדוק את פעולות עובדי המועצה.
  3. לבדוק אם סדרי הבוחן והוראות הנוהל הנהוגים ברשות האזורית מבטיחים קיום הוראות כל דין, טוהר המידות ועקרונות היעילות והחיסכון.
  4. לבקר את הנהלת החשבונות של הרשות המקומית ולבדוק אם דרכי החזקת כספי הרשות המקומית ושמירת רכושה והחזקתו מניחות את הדעת.
  5. תוכנית עבודת הביקורת נקבעת על פי שיקול דעתו הבלעדי של המבקר ללא תלות בגוף אחר, תוך התחשבות בדרישת ראש המועצה והמלצות ועדת הביקורת והנהלת הרשות. המבקר פועל במסגרת תוכנית עבודה שנתית המתעדכנת ומתעצבת בהתאם לצורך ומאושרת על ידי ראש המועצה.

חשוב לציין כי המבקר אינו גוף ביצוע ברשות ותפקידו הבלעדי הינו להתריע על ליקויים העולים מהנושאים הנבדקים.

האחריות לטיפול בליקויים וההחלטה בנושא יישום ההמלצות מוטלת על ההנהלה הבכירה של הרשות.
על מנת לאפשר למבקר המועצה לבצע את תפקידו , מחייב החוק כל גוף, הכפוף לסמכות הביקורת, להמציא למבקר כל מסמך שידרוש, וכן לתת לו תשובות ומענה לשאלותיו. בנוסף, למבקר המועצה עומדת הזכות לנגישות מלאה לכל המידע הממוחשב ברשות.
התוצר הסופי של עבודת הביקורת הוא דוח הביקורת. הדוח כולל את ממצאי הביקורת, מסקנות והמלצות. דוח טיוטה מוגש למבוקרים להתייחסות לצורך אימות העובדות והנתונים. לאחר קבלת ההתייחסות, ועם השלמת הדוח, מועבר הדוח לראש המועצה ולוועדת ביקורת, ונדון במליאת המועצה.
מתוקף תפקידי כממונה על תלונות הציבור על פי חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור) תשס"ח – 2008, ניתנת בזו האפשרות להגשת תלונות על פי הקבוע בהוראות החוק.

הגשת תלונה

כל אדם רשאי להגיש תלונה לממונה על תלונות הציבור על הרשות המקומית ומוסדותיה, על עובד, על נושא משרה, או על ממלא מקום ברשות המקומית ובלבד שהתקיימו בו שני אלה:

  1. המעשה פוגע במישרין במתלונן עצמו, או מונע ממנו במישרין טובת הנאה, או מעשה הפוגע במישרין באדם אחר או המונע ממנו במישרין טובת הנאה והמתלונן קיבל, להנחת דעתו של הממונה על תלונות הציבור, את הסכמתו של אותו אדם להגיש תלונה בעניינו.
  2. המעשה נעשה בניגוד לחוק או שנעשה בלא סמכות חוקית או בניגוד למינהל תקין, או שיש בו משום נוקשות יתרה או אי־צדק בולט.

דרך הגשת התלונה

תלונה שהוגשה בכתב או תלונה שהוגשה בעל פה ונרשמה מפי המתלונן תיחתם בידי המתלונן ויצוינו בה שם המתלונן ומענו, תיאור מפורט של העניין שעליו נסבה התלונה, לרבות המועד שבו אירע, וכל פרט אחר הנוגע לעניין והמסייע לבירור יעיל של התלונה.

סייגים

לא יהיה ברור בתלונות אלה

  • תלונה בעניין התלוי ועומד בבית משפט או בבית דין או שבית משפט או בית דין הכריע בו לגופו.
  • תלונה שהממונה על תלונות הציבור סבור שהיא קנטרנית או טורדנית.
  • תלונה על פעולה שיפוטית או מעין שיפוטית.
  • תלונה של עובד בעניין הנוגע לשירותו כעובד, ואולם יהיה בירור על מעשה החורג מהוראות חוק, תקנות, הסכם קיבוצי או מהסדרים כלליים שנקבעו כדין.
  • תלונה בעניין שכבר הוגשה לגביו תלונה למבקר המדינה בתפקידו כנציב תלונות הציבור.
  • תלונה אנונימית או תלונה שעבר שנה מיום המעשה שעליו נסבה התלונה.