גבי אסם
מנהלת אגף החינוך
04-8136264

לשעות קבלת קהל ושעות מענה טלפוני לחצו כאן >> 

 

אודות האגף

בחודשים מאי-יוני, 2019 יצא לדרך  תהליך כתיבת תכנית אב אסטרטגית למערכת החינוך של המועצה האזורית חוף הכרמל. המטרות שהוגדרו הן: גיבוש תכנית אב אסטרטגית המבוססת על בחינת הקיים  תוך מכוונות לאתגרי העתיד ופיתוח פדגוגיה אזורית וייחודיות של מוסדות החינוך; מתן אפשרות למערכת החינוך להיערך לקראת השינויים והאתגרים הצפויים תוך התבוננות במגוון הקהילות השונות במועצה.

תחומי אחריות

  • התווית מדיניות חינוכית אזורית, היוצרת מקיפות רשותית תוך יצירת מארג שתפני בו רואים את התלמיד 24/7 , וככזה מחבר את כל השותפים שעוסקים בחינוך הן במרחב הפורמלי והן במרחב הבלתי פורמלי
  • האגף מעודד חשיבה אזורית ומקדם חדשנות חינוכית, תוך עידוד יוזמות חינוכיות מערכתיות בכל מוסדות החינוך. וככזה מעודד יצירתיות וחיבור  בין צוותי החינוך ועם קבוצות עמיתים.
  • עידד חשיפה והיכרות של מערכת החינוך האזורית עם קבוצות בארץ ובעולם.
  • בד בבד אגף החינוך מאמין, כי יש מקום לכולם , וככזה פועל לרישום התלמידים בגני ילדים ובתי ספר
  • מעודד מתן עזרה לכלל תלמידי הרשות, פועל להסדרת מסגרות חינוכיות הולמות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים
  • מאתר תלמידים בסכנת נשירה ואפשר מענים רלוונטיים לשם החזרתם למסלול.
  • במקביל האגף מאמין בקיום פעילויות תרבות בגני הילדים ובבתי הספר, באמצעות איגום וניצול משאבים קיימים.
  • האגף מקדם את המנהיגות החינוכית ומקדם השתלמויות והכשרות לאנשי החינוך במועצה ומנהליה.

חזון מערכת החינוך

המועצה האזורית חוף הכרמל אחראית על  כל פעילויות החינוך בתחומה, מלידה ועד גיוס. במרחב המועצתי יינתנו מענים מותאמים למגוון הצרכים השונים, מבוססי  בחירה ופורצי דרך ברמה המקומית והארצית. מוסדות החינוך, הפורמאלי והבלתי פורמאלי, יובילו  חינוך לערכים בדגש על  ערבות הדדית, אחריות חברתית ואהבת הארץ.

חזון המרחב החינוכי המשותף

  • מערכת החינוך תפעל כמרחב חינוכי אחד בו כל חלקיו יתלכדו בחשיבה ובפעולה החינוכית.
  • שילוב הכוחות במרחב החינוכי המשותף יביא למיצוי של הטוב שבכל המסגרות, לשדרוג הפעילות ולניצול טוב יותר של משאבים.
  • מערכת החינוך תפיק את המרב מהמרחב החינוכי המשותף גם במובן של חיבור לאזור, המפגש עם אנשיו ומורשתו ועם משאבי הטבע והנוף.

ערכי הליבה

כבוד האדם ושוויון הזדמנויות, מערכת החינוך של חוף הכרמל תושתת על שמירת ערך כבוד האדם. המערכת תבטיח לכל לומד הזדמנות שווה למיצוי הכישורים, למימוש עצמי ולרכישת תחושה של ערך עצמי.

שייכות ושורשים

מערכת החינוך של חוף הכרמל תדגיש את ערך שייכות האדם לשורשיו היהודיים, המשפחתיים, ההיסטוריים והאחרים, תוך פיתוח תחושת מעורבות בסביבה בה הוא חי.

דיאלוג

מערכת החינוך של חוף הכרמל תטפח דיאלוג ושיח כערך לקיומה של מערכת חברתית וככלי לבניית אתוס חינוכי משותף.

איכות ומצוינות

מערכת החינוך של חוף הכרמל תשאף לאיכות ומצוינות. המערכת תשים לה למטרה מימוש יכולות אישיות ותפעל לקדם כל פרט למיטביות רגשית והישגית.

רלוונטיות

מערכת החינוך של חוף הכרמל תתאפיין ברלוונטיות לצרכים, לרצונות ולכישורים של הלומדים בה. תכני הלמידה ושיטות הלימוד יהיו משולבים בחיי הלומד והמלמד.

עקרונות אגף החינוך

נשמח אם תכירו מקרוב את העקרונות שלנו במערכת החינוך בחוף הכרמל, המשותפים לכלל המערכת, בגיל הרך, בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים ובמערכת החינוך הבלתי פורמאלי:

העלאת הפל"א - פיתוח למידה אקטיבית והורדת המע"מ – מבוגר עומד מדבר – עקרון זה חל על כלל השותפים ללמידה – מחנכות ומחנכים תלמידות ותלמידים

יצירת גש"רים – גמישות, שוויון הזדמנויות, רב גוניות עקרון זה עוסק בחיבורים שבין פורמלי/בלתי פורמאלי, בין קהילות למוסדות חינוך, בין תרבויות ובין גילאים

ים של אפשורויות

עקרון זה פונה לתהליכי הבחירה במרחבי החינוך הרבים והמגוונים הקיימים בחוף הכרמל – הים, ההר, המוזיאונים, הקהילות, שמורות הטבע, אתרים היסטוריים ועוד ועוד – כל אלה ישמשו כמרחבי למידה חוץ כיתתיים.

כבוד

וכבוד הוא כבוד! לילדה ולילד, למחנכת ולמחנך, למדריכה ולמדריך, למנהלת ולמנהל, לממלאי התפקידים הציבוריים וכמובן לכם ההורים. אנחנו מצפים ומייחלים למערכות יחסים מכבדות בין כולנו השותפים, כי רק כך נעצב מערכת חינוך איכותית שנהיה גאים בה.

שותפויות בקהילה

בעולם של רשתות חברתיות, רשתות לימוד ורשתות עסקיות נשאף לייצר שותפויות מקדמות חינוך ולמידה בתוך המועצה ובסביבה הקרובה. שותפות ראשונה ומרכזית עם משרד החינוך על שלוחותיו הרבות. כן נקדם גם שותפויות עם ארגוני חוץ כמו קק"ל, רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע, חברת החשמל, הרשות לשימור אתרים, המת"מ ועוד ועוד. שותפויות אלה ירחיבו את אופני הלמידה ותכניה.

המודל החינוכי

המודל החינוכי שגובש, בשיתוף משרד החינוך, בהתאמה לחזון, לעקרונות החינוכיים ולדמות הבוגר הרצוי, יהווה בסיס לתכנון תכניות עבודה ולימודים, ברמה המועצתית  והגנית/בית ספרית.

מודל חינוכי

העקרונות החינוכיים של מערכת החינוך בחוף הכרמל הם המסגרת העוטפת את הלומדים. העקרונות משמשים כאוריינטציה מקומית מובטחת לכל באי מערכת החינוך. להלן המעגל הירוק.

משרד החינוך שוקד בימים אלה על מסמך "מערכת החינוך 2030 - מיומנויות דמות הבוגר", בהתבסס על מחקרים בינלאומיים והגדרות בינלאומיות של ה- OECD.  במרכז המסמך מוגדר הידע שיש להקנות לבוגר מערכת החינוך, המיומנויות שעליו לרכוש והערכים עליהם יתחנך. שני הראשונים, ידע ומיומנויות, שולבו במודל החוף כרמלי במטרה לסנכרן את התכנים והציפיות  של משרד החינוך ממוסדות החינוך הציבוריים והרשמיים. להלן המעגל הצהוב. 

המעגל החיצוני, להלן המעגל הכחול, כולל את הדגשים העיקריים המצופים ליישום וביצוע במוסדות החינוך של המועצה, בכל הרצף הגילאי. דגשים אלה מבוססים על תפיסת הבוגר הרצוי ועל עיקרי השיח שהתקיים לאורך השנה עם מנהלי בתי הספר ובמפגשי הוועדה.