מ.ט.ל
הטיפולים במ.ט.ל מיועדים עבור
- ילדים עם עיכוב התפתחותי, ליקויי למידה, קשיים בתחומי השפה, החשיבה, התפיסה, החברתי ,התמצאות בזמן ובמרחב, זכרון, קשב וריכוז, מוטוריקה, תאום תפיסתי תנועתי והתארגנות. קשיים רגשיים: דימוי עצמי נמוך, מוטיבציה נמוכה, חרדות.
- בתהליך הטיפולי יש חשיבות למעורבות הורים והמערכת החינוכית וניתן דגש רב לעוצמותיו ויוזמותיו של הילד.ה.
אבחון קבלה למ.ט.ל
- אבחון דידקטי ממקד את הקושי ומנחה כיצד לעבוד עם הילד.ה
התחום הפרא-רפואי
ריפוי בעיסוק
- הטיפול בתפקוד נעשה באמצעות התנסות גופנית במרחב החדר ומתמקד במרכיבי התפקוד: תכנון תנועה, תאום דו-צדדי, חציית קו אמצע, יציבה, התארגנות, התמדה במשימה ועוד.
טיפול בשפה ודיבור- קלינאית תקשורת
- התייחסות לקשר בין שפה וחשיבה, יכולות של ניבוי, הסקת מסקנות, ארגון שפתי,
- דיבור – לקויי היגוי, גמגום, צרידות.
העשרה אינסטרומנטלית – טיפול בתפקודי קוגניציה וניהול
- שיטה המפתחת תהליכים קוגניטיביים באמצעות תרגילים שיטתיים.
- השיטה מבוססת על התיאוריה של הלמידה המתווכת שפיתח פרופ' פוירשטיין הרואה במתווך/המטפל ובאינטגרציה שבינו לבין התלמיד.ה את המפתח לפיתוח קוגנטיבי של התלמיד.ה.
אסטרטגיות למידה
- לימוד כלים אשר באמצעותם ניתן להתמודד עם קשיים לימודיים ותפקודיים ולסגל דרכי עבודה יעילות.
התחום הרגשי
- הטיפול הרגשי נעשה במט"ל על ידי פסיכולוגית, עובדת סוציאלית קלינית ותרפיסטיות בהבעה ויצירה.
- תחומי התרפיות במ.ט.ל: אמנות, ביבליותרפיה, תנועה וטיפול בעזרת בעלי חיים.
הוראה מותאמת
- הוראה מותאמת (הוראה מתקנת) היא הוראה המותאמת ספציפית לקשיים האקדמיים ולהיבטים הרגשיים והחברתיים של התלמיד.
לפנייה למט"ל יש למלא שאלון הורים ושאלון גננת/מורה
לפרטים נוספים
פרטי יצירת קשר