הטיפולים במ.ט.ל מיועדים עבור

  • ילדים עם עיכוב התפתחותי, ליקויי למידה, קשיים בתחומי השפה, החשיבה, התפיסה, החברתי ,התמצאות בזמן ובמרחב, זכרון, קשב וריכוז, מוטוריקה, תאום תפיסתי תנועתי והתארגנות. קשיים רגשיים: דימוי עצמי נמוך, מוטיבציה נמוכה, חרדות.
  • בתהליך הטיפולי יש חשיבות למעורבות הורים והמערכת החינוכית וניתן דגש רב לעוצמותיו ויוזמותיו של הילד.ה.

אבחון קבלה למ.ט.ל

  • אבחון דידקטי ממקד את הקושי ומנחה כיצד לעבוד עם הילד.ה

התחום הפרא-רפואי

ריפוי בעיסוק

  • הטיפול בתפקוד נעשה באמצעות התנסות גופנית במרחב החדר ומתמקד במרכיבי התפקוד: תכנון תנועה, תאום דו-צדדי, חציית קו אמצע, יציבה, התארגנות, התמדה במשימה ועוד.

טיפול בשפה ודיבור- קלינאית תקשורת

  • התייחסות לקשר בין שפה וחשיבה, יכולות של ניבוי, הסקת מסקנות, ארגון שפתי,
  • דיבור – לקויי היגוי, גמגום, צרידות.

העשרה אינסטרומנטלית – טיפול בתפקודי קוגניציה וניהול

  • שיטה המפתחת תהליכים קוגניטיביים באמצעות תרגילים שיטתיים.
  • השיטה מבוססת על התיאוריה של הלמידה המתווכת שפיתח פרופ' פוירשטיין הרואה במתווך/המטפל ובאינטגרציה שבינו לבין התלמיד.ה את המפתח לפיתוח קוגנטיבי של התלמיד.ה.

אסטרטגיות למידה

  • לימוד כלים אשר באמצעותם ניתן להתמודד עם קשיים לימודיים ותפקודיים ולסגל דרכי עבודה יעילות.

התחום הרגשי

  • הטיפול הרגשי נעשה במט"ל על ידי פסיכולוגית, עובדת סוציאלית קלינית ותרפיסטיות בהבעה ויצירה.
  • תחומי התרפיות במ.ט.ל: אמנות, ביבליותרפיה, תנועה וטיפול בעזרת בעלי חיים.

הוראה מותאמת

  • הוראה מותאמת (הוראה מתקנת) היא הוראה המותאמת ספציפית לקשיים האקדמיים ולהיבטים הרגשיים והחברתיים של התלמיד.

לפנייה למט"ל יש למלא שאלון הורים ושאלון גננת/מורה

לפרטים נוספים

פרטי יצירת קשר

אפרת סבאג
מנהלת

שרית זגורי
מזכירה