שאלות נפוצות - ארנונה

הארנונה היא מס שכל בעל/מחזיק בנכסי דלא ניידי (מבנים, דירות, קרקעות וכיו"ב) בתחום הרשות המקומית משלם עפ"י חוק ההסדרים במשק המדינה.
הארנונה מהווה מקור מרכזי לתקציב המועצה. הארנונה מוטלת לתקופה של שנת תקציב מלאה, מ- 1 בינואר ועד 31 בדצמבר. סכום חיוב הארנונה מחושב אך ורק עפ"י שטח הנכס במכפלת התעריף למ"ר.

  • מחזיק בנכס הסבור כי חלה טעות בקביעת חיוב הארנונה השנתית רשאי להגיש השגה בכתב תוך 90 יום מתאריך קבלת ההודעה לתשלום.
  • מנהל הארנונה ישיב להשגה תוך 60 יום ממועד קבלתה במשרדי המועצה.
  • עפ"י תקנות ההסדרים במשק המדינה רשאית המועצה לקבוע הנחה מסכום הארנונה הכללית שהוטלה באותה שנת כספים עפ"י קריטריונים קבועים.
  • הזכאים העונים לקריטריונים יגישו את המסמכים הנדרשים ויקבלו הנחה בהתאם לזכאותם.
  • מי שאינו עונה לקריטריונים הקבועים רשאי להגיש בקשה להנחה מוועדת הנחות על תקן של "מבקש נזקק".
  • הגשת הבקשה תבוצע ע"ג טפסים מיוחדים שניתן לקבלם במחלקת הגביה.
  • הגשת בקשה להנחה אינה פוטרת מתשלום ארנונה מלאה ואינה דוחה את מועד התשלום.
  • עפ"י הוראות החוק לא יינתנו כפל הנחות.
  • הזכאי להנחה עפ"י שני קריטריונים יקבל את ההנחה הגבוהה יותר על בסיס אחד מהם.

עפ"י החוק חובת תשלום הארנונה חלה על מחזיק הנכס הידוע והרשום במועצה. לפיכך, יש להודיע על כל שינוי שחל בנכס. תיקון החוק קובע כי בעת השכרה לתקופה הקצרה משנה יהיה המשכיר בלבד חייב בתשלום הארנונה ולא השוכר.