הנדסה

תכנון והקמת מבני ציבור חדשים במועצה האזורית חוף הכרמל

תנופת הפיתוח המואצת ביישובי המועצה האזורית ובעתלית בפרט מתאפיינת בין היתר בהערכות של המועצה בתוספת בינוי מבני ציבור חדשים.

עפ"י מהנדס המועצה אינג' אסף וחנר אגף הנדסה נמצא בהליכי תכנון ובינוי מבני ציבור רבים בשנים הקרובות בדגש על הישוב עתלית.

השנה צפויים להתאכלס בישוב עתלית כ 600 יח"ד חדשות, היקף גדול ומשמעותי שכולל כ 500 יח"ד "מחיר למשתכן", היקף בינוי ואכלוס שלא היה כמותו. המועצה משלימה בימים אלו את בנייתו של גן ילדים תלת כיתתי בשטח של כ 390 מ"ר בנויים צמוד לבי"ס משעולים במתחם הרכס בעתלית. כמו כן, לאחר שהמועצה קיבלה בחודש מאי השנה הרשאה תקציבית נוספת ממשרד החינוך, התחילה המועצה בעבודות בנוי מואצות של גן ילדים דו כיתתי ברח' השחף (מגרש ג' 1) במתחם הרכס בעתלית בגודל של כ 278 מ"ר.

צפי השלמת גן ילדים זה לקראת סוף השנה. בנוסף האגף המוניציפאלי של המועצה מקים גן ילדים דו כיתתי ברח' משעול הגפנים לרבות חניון צמוד.

המועצה נמצאת גם בהליכי אישור הרשאה תקציבית להקמת מעון יום תלת כיתתי במתחם הרכס בעתלית, אגף הנדסה מקדם את התכנון של המעון.

בתחום בינוי בתי ספר, המועצה קיבלה הרשאה תקציבית לבינוי חדש של בי"ס יסודי "כרמל וים". עבודות התכנון של בית הספר החדש בעיצומן, ביה"ס החדש מתוכנן להיפתח כבי"ס יסודי 18 כיתות ומתוכננת אפשרות הרחבה עתידית ל 24 כיתות. צפי השלמת התכנון ויציאה למכרז סביב חודש אוקטובר. אגף הנדסה מקדם גם תכנון של בי"ס יסודי שלישי לישוב עתלית שיכיל 24 כיתות אשר צפוי להיבנות סמוך לבי"ס "גלי עתלית" הישן, לרבות תכנון חניון ומסוף הסעות חדש, טרם התקבלה הרשאה תקציבית ממשרד החינוך לבינוי בית הספר.

מעבר לנושא מבני חינוך מקדם אגף הנדסה של המועצה הקמת תחנת מד"א בעתלית, סמוך לבי"ס "גלי עתלית" החדש, עבודות התכנון החלו וצפי תחילת עבודות בעוד מספר חודשים לאחר השלמת הליכי רישוי והקצאת קרקע.
המועצה נערכת מראש לתכנון גן ילדים דו כיתתי נוסף בשכ' השדות בישוב עתלית בכפוף לקבלת הרשאות תקציביות ממשרד החינוך.

לדברי מהנדס המועצה, התקבלה ממשרד הבינוי והשיכון הרשאה תקציבית להקמת מבנה רבת תכליתי בגודל של כ 250 מ"ר בישוב עין חוד, המועצה בחרה צוות מתכננים ומתחילה בהליך תכנון מואץ בשיתוף נציגי הישוב עין חוד במקביל לעדכון תב"עי במגרש.
המועצה מקדמת הקמת מבנה קופת חולים כללית בישוב צרופה בגודל כ 302 מ"ר.
אגף הנדסה גם מתכנן פרויקט חשוב של מבנה חינוך ורווחה דו קומתי חדש בגודל של כ 800 מ"ר במתחם המועצה אשר ייתן מענה הולם למצוקת המקום לעובדים ומרחב מכובד לקבלת הקהל והציבור הפוקד את האגפים.


הדמיית בי"ס כרמל וים החדש: