הקמה - רישוי עסקים

שלבים להקמת עסק


תהליך קבלת רישיון עסק:

1. שלב ראשון – מידע מקדמי / חוות דעת מקדמית.
2. שלב שני - תהליך הגשת בקשה לרישוי, הכולל - אילו מסמכי הגשה יש להגיש, למה צריך תוכנית עסק, מה כוללת תוכנית עסק, דגשים מיוחדים (לדוגמא - תוכנית עסקי מזון, רכב הובלות בקירור, ועוד).
3. שלב שלישי – שלבי הטיפול בבקשה ותהליך האישור (תרשים, בדיקת נותני האישור, גורמי פנים רשותיים, גורמי חוץ, קביעת תנאים, ערעור והשגה).
4. שלב רביעי -   אישור / סירוב הבקשה.
 

שלב  1 - מידע מקדמי / חו״ד

בשלב ראשוני זה, היזמ/ית מבקש/ת לדעת אם המקום בו מתוכנן להיפתח העסק אכן מתאים לשמש כעסק בהתאם לחוק ולתקנות. לכן, מומלץ להגיש בקשה לקבלת מידע מקדמי / חוות דעת מקדמית.

 

חוות הדעת נועדה לסייע בקבלת החלטות ולמנוע מצב של הוצאת כספים מיותרת לצד אי יכולת לממש את פתיחת העסק.

 

אין מדובר בתהליך אישור לרישיון, אלא בבדיקה מקדמית לגבי אפשרות התאמת העסק המבוקש מבחינת המידע שניתן, הכולל:

●       חוו"ד בעניין שימושים מותרים על פי תב"ע ועל פי היתר בנייה.

●       מצב משפטי מפורט (נוכחי + היסטורי) של מיקום העסק לייעוד המבוקש.

 

מי יכול לבקש חוות דעת?

כל אדם/ חברה המעוניין/ת בחוות הדעת לצורך תכנון עתידי של העסק.

הרשות מציעה 2 אפשרויות:

 1. מידע מקדמי - ללא תשלום.

2. חוות דעת מקדמית - כרוכה בתשלום.

 

מידע מקדמי - מה הוא כולל?

1.      הגדרת סוג העסק על פי צו רישוי עסקים.

2.      מדיניות רישוי והנחיות ייחודיות - על פי סוג העסק ומיקומו.

3.      חוקים ותקנות רלוונטיים שהעסק יהיה חייב לעמוד בהם.

4.      הצורך בהוצאת היתר בנייה למבנה העסק או שינוי ל- "שימוש חורג" על פי חוק התכנון והבנייה.

5.      פרטים על גורמים ונותני הרישוי הנדרשים לאשר את העסק.

6.      מסמכים נדרשים להגשת הבקשה: תוכנית עסק, מפה מצבית, תרשים סביבה, מסמכים וטפסים רלוונטיים.

 

חוות דעת מקדמית כוללת את כל הסעיפים המתוארים במידע מקדמי, ובנוסף:

1.      חוו"ד לעניין שימושים מותרים על פי תב"ע ועל פי היתר בנייה.

2.      מצב משפטי מפורט (נוכחי  + היסטורי) של מיקום העסק.

*את המידע ניתן רק על ידי הגשת בקשה ותוכניות בהתאם לחוק על פי חוק רישוי עסקים.

 

תהליך קבלת חוות דעת מקדמית:

1.      הגשת טופס בקשה לחוות דעת מקדמית. הטופס נכלל בתוספת השנייה לתקנות רישוי עסקים התשס"א 2000.

2.      קבלת הבקשה ובדיקה על ידי אנשי המקצוע של הרשות.

3.      קבלת המידע בכתב בתוך - 30 יום מיום הגשת הבקשה.

 

●       יש לצרף לבקשה תוכנית עסק + תרשים סביבה  + מפה מצבית.

●       יש לצרף לבקשה את קבלה על תשלום של חוות דעת מקדמית.

 

*שימו לב:

לקבלת מידע מקדמי מגורמי רישוי שאינם עירוניים (משרד הבריאות, המשרד להגנת הסביבה וכו') יש לפנות לגורמים אלו באופן ישיר.

 

לפרטים נוספים: Hana@hcarmel.org.il

 

 

שלב 2 > תהליך הגשת בקשה לרישוי

להגשת בקשה לרישיון עסק יש לצרף את המסמכים המפורטים להלן:

 

1. צילום ת"ז + ספח / צילום רישיון נהיגה של מגיש/ת הבקשה.

2. במידה ומדובר בבקשה המוגשת ע"י תאגיד (חברה בע"מ/ עמותה וכיוצ"ב) יש לצרף    

תדפיס מידע עדכני מרשם החברות, וכן אישור מורשה חתימה.

3. במידה ומגיש/ת הבקשה איננו בעל/ת העסק, יש להגיע עם ייפוי כוח וצילום תעודת זהות

מטעם בעל העסק/ החברה.

4. העתק חוזה שכירות / אישור בעלות נכס.

5. העתק חשבון ארנונה.

6. שלושה עותקים של סט תוכניות מודפסות / על דיסק צרוב / בדיסק און קי, ניתן להגיש בדרכים הבאות:

מסירת במחלקת רישוי וקידום עסקים בבניין המועצה / שליחת הקבצים באימייל.

7. אגרת תשלום - על פי מס פריטי הרישוי בצו רישוי עסקים (מעודכן לפי שר האוצר).

8. אישור נגישות/ פטור מנגישות.

 

*אישורים נוספים יידרשו במידת הצורך על פי מהות העסק ופריט הרישוי ע"פ צו רישוי עסקים (שאלון סביבתי לאיכות הסביבה, אישור מז"ח, אישור על התקנת מפריד שומן, שאלון מילוי פרטים למעבדות, פרשה טכנית).

 

אם הבקשה מתייחסת ל- "מפעל מסוכן", על מגיש/ת הבקשה לצרף תיק מפעל שבו מפורטים הסיכונים והאמצעים למניעתם, כפי שנקבע בתקנות רישוי עסקים (מפעלים מסוכנים) תשכ"ג, 1963.

 

 

אגרה

המחלקה לרישוי וקידום עסקים גובה אגרה עבור השירותים הניתנים על ידה.

אגרה זו לרוב מחושבת לפי כל פריט בנפרד (כמופיע בצו רישוי עסקים).

עלות האגרה משתנה מעת לעת בהתאם למדד.

האגרות הקיימות:

●       אגרת בקשה לרישיון או היתר זמני לעסק

●       אגרת כפל רישיון

●       אגרת רישיון עסק (בחידוש רישיון)

●       חוות דעת מקדמית

●       אגרת שילוט

הערה:

רשות הרישוי רשאית לדחות בקשה לרישיון עסק, אם לא צורפו המסמכים הנדרשים, אך מחוייבת לנמק בכתב את הסיבות לדחייה.

 

 

למה צריך תוכנית עסק?

ע"פ דרישות תקנות רישוי עסקים, עבור עסק טעון - רישיון עסק חייבת להיות מוגשת תכנית לניהול עסק חתומה ע"י בעל מקצוע מוסמך, עדכנית למבנה ולסוג העסק המבוקש. הדרישה לתוכנית תימסר בעת קבלת המידע לפני הגשת הבקשה לרישיון עסק.

 

לפרטים נוספים: Hana@hcarmel.org.il

 

 

 

הנחיות להגשת תכניות לניהול עסק

מגיש תוכניות נכבד,

להלן הנחיות להגשת תכניות לניהול עסק (תכנית סניטרית) שמטרתן להביא את המידע הדרוש להגשת התוכניות בצורה נכונה.

 

תוכנית העסק

תוכנית העסק תהיה בקנ"מ של 1:100, במקור, לפני צילום ולפחות עם 2 חתכי אורך ורוחב בקנ"מ של 1:100.

כמו כן תכלול התוכנית את מספר הקומות מעל ומתחת לעסק, יש להעביר חתך דרך השירותים. קירות העסק יושחרו, קירות המיועדים להריסה יצבעו בצהוב וקירות המיועדים לבניה יצבעו באדום.

אין להשחיר קירות שלא שייכים לעסק. חלקים שאינם שייכים לעסק יצויין לצידם - "לא שייך לעסק".

 

תרשים סביבה

תרשים הסביבה הוא תרשים של החלקה בה העסק נמצא. התרשים יהיה בקנה מידה של 1:1250. בתרשים יסומנו בקו מודגש את מספר החלקה שבה מצוי העסק וכיוון הצפון.

יש לסמן לפחות שלושה רחובות הסמוכים לעסק + את המבנה המיועד לעסק.

 

תרשים המגרש

תרשים המגרש הינו תרשים הכולל את המפה המצבית - בה מתוארים המגרש בו נמצא העסק עם כל מתקניו בקנה מידה של 1:250 (או 1:500 בעסקים גדולים), ואת התרשים המצבי ו/או מפה הטופוגרפית המשקפים גם את השטח הבנוי וגם את השטח הבלתי בנוי.

בחלקה יש לסמן את היקף (קונטור) העסק בקו מודגש. את השטח הבנוי של העסק יש לסמן בקו מקווקו. יש לסמן בלוני גז.

אם העסק פרוש על מספר קומות יש להכין תרשים לכל קומה בנפרד.

כמו כן, יש לסמן תרשים כללי של ביב השפכים עד לנקודת חיבורו לביוב העירוני.

אם העסק חולק את חדרי השירותים עם עסק אחר, יש לסמן את מיקום השירותים המשותפים.

יש לסמן בתרשים את העסקים החולקים קיר משותף עם העסק המוגש ולציין את מהות העסקים הללו.

בעסקים מסוימים כמו עסקים בהם נדרש היתר לשימוש חורג, המהנדס ידרוש מפת טופוגרפיה חתומה בחתימה מקורית על ידי מודד מוסמך.

 

חישוב שטחים ואיוורור

יש לסמן בתוכנית פירוט של כל שטחי העסק (מטבח, מחסן, משרד, אולם מכירה, שירותים וכו'). חישוב האוורור יעשה ע"י חלוקה של יחס החלונות לרצפה. יש לציין אם יש אוורור מאולץ (מכני ע"י וונטות) ולציין אם יש מזגנים.

שטח החלונות צריך להיות ביחס של שמינית משטח הרצפה. במקרה של חוסר אוורור טבעי יש להשלים את האוורור באמצעים טכניים (אוורור מאולץ) בהתאם לתחלופת האוויר הנדרשת בחוק.

 

עסקים הנדרשים בהנגשה לאנשים בעלי מוגבלויות, על פי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות השתנ"ח 1988 יש להוסיף תרשים נגישות.

למידע נוסף על חוק שוויון לאנשים עם מוגבלויות הקליקו כאן

 

לפרטים נוספים: Hana@hcarmel.org.il

 

 

 

דגשים מיוחדים לתוכניות בענף המזון:

1.          תיאור של המטבח ותכנונו המפורט (בקנה מידה של 1:50).

2.          מיקום מפריד שמנים.

3.          מיקום מערכת הנידוף.

 

תכנית העסק בענף המזון תוגש בהתאם לתנאי התברואה של משרד הבריאות.

לקריאה על תנאי תברואה נאותים לבתי אוכל הקליקו כאן.

 

 

 

להגשת בקשה לרכב הובלה בקירור יש להגיש את המסמכים הבאים:

צילום רישיון רכב בתוקף. 
 רישיון מוביל על פי חוק שירותי הובלה ( לרכב מעל 10 טון בלבד).
תוכנית הנדסית -  התייחסות מיוחדת לרכב הנמצא עד 5 שנים על הכביש (אם הרכב מעל השנים הנ"ל לא צריך אישור).
תעודת כיול בתוקף.
 

רשם טמפרטורה - מכשיר שפולט כל שעה קריאה של טמפרטורה. יש לצרף פלט מהמכשיר של לפחות שבועיים ברצף.
תוכן סימון ארגז הקיבול  - יש להדביק על כל רכב משני צדדיו - מדבקה עם המידע הבא:
 רכב להובלות מזון בטמפרטורה מבוקרת + שם החברה + כתובת + טלפון.

 

לפרטים נוספים: Hana@hcarmel.org.il

 

 

שלב 3 > הטיפול בבקשה


הטיפול בבקשה ותהליך האישור

1.     לאחר הגשת הבקשה - הבקשה והמסמכים הנלווים נבחנים על ידי המחלקה לקידום ורישוי עסקים. במידה וחסרים מסמכים תימסר הודעה למגיש/ת הבקשה לצורך השלמת המסמכים בתיק.

2.     בדיקת התוכניות מבחינת עמידה בהנחיות ההגשה.

3.     הבקשה מועברת לגורמי האישור הרלוונטים לצורך בחינת הבקשה (רשות הכבאות, משרד הבריאות, משטרה, הגנת הסביבה וכו׳).

 

 

בדיקת נותני האישור וגורמי האישור (פנים רשותי / חוץ רשותי)

1.    מתן אישורי הגורמים כרוך בביקורת בבית העסק ומתן דו"ח דרישות.

2.    לאחר מילוי הדרישות של בעל/ת העסק הגורם הרלוונטי ינפיק בד"כ אישור שיועבר לרשות המקומית.

3.    במידה והגורם מסרב לאשר מסיבה של אי קיום אחד מהדרישות, תינתן הודעה מאת מחלקת רישוי עסקים ו/או ישירות מהגורם עצמו.

 

גורמי פנים - רשותיים

בכל רשות מקומית קיימת "רשות רישוי" שבסמכותה להוציא רישיון לעסק.

בראש רשות הרישוי עומד ראש הרשות המקומית, אלא אם האציל מסמכותו לאחר לפעול מטעמו. המחלקה אחראית מכוח חוק רישוי עסקים לתהליך הוצאת רישוי לכל העסקים טעוני הרישוי, החל בבדיקת תכניות הבקשה, קבלת אישור מכל הגורמים הקשורים וכלה במתן רישיונות עסק.

●        גורמי רישוי – גורמים ברשות המקומית שהסכמתם מותנית בתנאים ודרישות מקצועיות ספציפיות, כגון - איכות הסביבה, פיקוח עירוני, מים, ביוב ועוד.

●        מחלקת פיקוח כללי – מחלקת הפיקוח פועלת מתוקף חוקי העזר העירוניים, חוקים ארציים כמו חוק רישוי עסקים וחוק העישון, ואוכפת את החוק בהתאם.

הפיקוח משמש כ"העיניים של המועצה״, כאשר מטרת-העל היא לשמור על בריאות, ביטחון, ושלום הציבור.

●        השירות הווטרינרי – השירות הווטרינרי עורך ביקורות בעסקים שמייצרים, מאחסנים, מוכרים ומשווקים מוצרי מזון מן החי (בשר, עופות, דגים ומוצריהם) באיטליזים, בבתי אוכל, באולמי שמחות, במסעדות, במפעלי הסעדה, במרכולים ועוד.

 

●        אגף הנדסה - ועדה לתכנון ובנייה אחראית לחוקיות המבנה - כל בקשה לרישיון עסק נבחנת ביחידת רישוי הנדסי. השימוש המבוקש נבדק ביחס להיתר בנייה ו/או תב"ע (תוכנית בנין עיר). במידה והשימוש המבוקש אינו נכלל בשימושים המותרים על פי היתר ו/או תב"ע (תכנון בניין עיר), הבקשה לרישיון עסק תידרש בהסדרת השימוש באמצעות הליך שימוש חורג.

*שימוש חורג - שבהגדרתו בחוק התכנון והבנייה - הינו שימוש בנכס או במקום שלא בהתאם לשימוש שאושר בהיתר הבנייה או המותר בתוכנית בניין עיר (תב"ע) התקפה למקום העסק.

לדוגמה- על מנת להתיר שימוש מסחרי בדירת מגורים המהווה "שימוש חורג" יש לבצע תהליך שינוי ייעוד או הוצאת היתר ל"שימוש חורג", לפי חוק התכנון והבנייה. "שימוש חורג" שניתן לעסק הינו זמני ומחייב ביצוע תהליך חידוש מדי תקופה.

 

גורמי חוץ ממשלתיים

●        המשרד להגנת הסביבה – אחראי לבחון בקשות לרישיונות העסק ולפקח על עמידת העסקים בתנאים סביבתיים. איגוד ערים נותן אישור לחלק מפריטי צו רישוי עסקים והם פועלים בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

●       משטרת ישראל  - עם קבלת הבקשה במשרד רישוי עסקים, נציג מטעם המשטרה יבצע ביקורת בבית העסק למען הגשת דרישות וליקויים לצורך התאמת בית העסק לפעילות הנדרשת בפועל.

עם גמר מילוי דרישות משטרת ישראל תתבצע בבית העסק ביקורת נוספת לצורך אישור ו/או סירוב הבקשה. לפרטים נוספים לחצו כא[1] ן.

●       שירותי הכבאות – במסגרת הליך רישוי ו/או חידוש במחלקת רישוי וקידום עסקים,  תישלח בקשה לרשות הכבאות לצורך ביקורת בבית העסק וקבלת אישור כי העסק עומד בדרישות בטיחות אש. מפקח רשות הכבאות יבצע ביקורת בבית העסק ויגיש דרישות לסידורי בטיחות אש וכן תשלום אגרה. בסיום וגמר הדרישות יבצע המפקח ביקורת חוזרת בבית העסק לצורך אישור ו/או סירוב הבקשה. לפרטים לחץ כאן.

*החל משנת - 2017 עסקים בעלי רמת סיכון אש נמוכה יידרשו רק להגיש תצהיר על עמידתם בדרישות הכבאות לצורך קבלת רישיון עסק .לחץ כאן למסלול תצהיר כבאות.

●        משרד הבריאות – משרד הבריאות מספק אישור בהתאם לצו רישוי עסקים, עבור עסקים שיש להם קשר ישיר לבריאות הציבור, לדוגמא - בריכות שחייה, מסעדות, מרכולים, אולמות אירועים ועוד.

האישור ניתן לרשות המקומית אשר מנפיקה רישיונות עסק לעסקים שונים בתחום שיפוט המועצה, בהתחשב בנותני אישור נוספים בהתאם לתקנות ולהנחיות המתאימות לבית העסק.

●       רישיון יצרן משרד בריאות  - כל עסק הפועל בענף המזון לרבות מפעל לייצור מזון, משווק

מזון, יצואן / יבואן מזון, יקב, מאפייה וכו׳, חייב לקבל רישיון יצרן משרד הבריאות כדי

לפתוח את העסק. כל עסק לרבות מחסן המעורב בתהליך שרשרת המזון (קרי - פיתוח, ייצור

אריזה ,שיווק, אחסון או שינוע מזון) מחויב לפעול כשברשותו רישיון יצרן משרד הבריאות

המונפק על ידי מפקח התחום בשירות המזון במשרד הבריאות.

לאתר משרד הבריאות בנושא רשיון יצרן -  לחץ כאן:

 

לפרטים נוספים: Hana@hcarmel.org.il

 

 

קביעת תנאים ע"י גורמי המאשרים

רשות הרישוי או נותן האישור רשאים להתנות את רישיון העסק, היתר זמני ו/או אישור, ב- 3 סוגים של  תנאים שבאים להבטיח את קיום מטרות הרישוי:

1.      תנאים מוקדמים –  תנאים מובנים שמציבים רשות הרישוי / גורמי הרישוי בטרם ניתן הרישיון, וחובה לקיימם בטרם יינתן רישיון העסק.

2.      תנאים ברישיון – לאחר בחינת העסק לגופו, ינתנו תנאים אשר חובה לקיימם בהפעלת העסק.

3.      תנאי נוסף ברישיון –  שיתווסף לרישיון מטעם רשות הרישוי לאחר שהוצא רישיון לעסק.

      

קביעת תנאים: נותן האישור רשאי להוסיף/לשנות לעסק תנאי ברישיון שניתן לתקופה בעל עת שיתעורר הצורך לכך. קביעת התנאים היא חלק מתהליך הרישוי ומהווה לא אחת עילה לערעור מצד מבקשי הרישיון או בעלי העסק, בשל ההשלכות הכלכליות הכרוכות בביצוע התנאים.

 

 ערעור:  לבעל העסק יש אפשרות לערער על התנאים שנקבעו, כולם או מקצתם בפני רשות הרישוי, ואם לא נענה יוכל לפנות לבית המשפט לעניינים מנהליים (בית המשפט המחוזי).

 

השגה: הרפורמה ברישוי עסקים מאפשרת לבעלי עסקים להגיש השגה /לערער על החלטת הרשות או נותני האישור.

מבקש רישיון או בעל עסק רשאי להגיש השגה, שהיא בעצם ערעור על סירוב למתן רישיון או היתר זמני או מזורז, ועל תנאים או מסמכים הנדרשים ממנו.

 

 

שלב 4 - אישור/סירוב הבקשה

אישור מהגורמים יינתן על פי רוב לאחר מילוי דרישותיהם, כאשר רישיון העסק יונפק לאחר קבלת כל האישורים מכל גורמי הרישוי.

במקרה של סירוב, ניתן להגיש השגה / ערעור.

        

קביעת תנאים:  נותן האישור רשאי להוסיף/לשנות לעסק תנאי ברישיון שניתן לתקופה בעל עת שיתעורר הצורך לכך. קביעת התנאים היא חלק מתהליך הרישוי ומהווה לא אחת עילה לערעור מצד מבקשי הרישיון או בעלי העסק, בשל ההשלכות הכלכליות הכרוכות בביצוע התנאים.

 

ערעור:  לבעל העסק יש אפשרות לערער על התנאים שנקבעו, כולם או מקצתם בפני רשות הרישוי, ואם לא נענה יוכל לפנות לבית המשפט לעניינים מנהליים (בית המשפט המחוזי).

השגה:  הרפורמה ברישוי עסקים מאפשרת לבעלי עסקים להגיש השגה / לערער על החלטת הרשות או נותני האישור.

מבקש רישיון או בעל עסק רשאי להגיש השגה, שהיא בעצם ערעור על סירוב למתן רישיון / היתר זמני או מזורז ועל תנאים או מסמכים הנדרשים ממנו.

 

למי תוגש ההשגה?

 

השגה תוגש ב-3 עותקים:

2 עותקים לגורם מוסמך ארצי, אשר הדרישה או ההחלטה שלגביה מוגשת ההשגה נקבעה מטעמו, או לקיום מטרה שהוא מופקד עליה לפי סעיף 1 לחוק. עותק נוסף יוגש לרשות הרישוי המקומית.

אם יש בהשגה טענה לאי התאמה עם דרישה שנקבעה מטעם נותן אישור אחר או לקיום מטרה שהוא מופקד עליה, יש להגיש עותק נוסף מהשגה לגורם המוסמך הארצי מטעם נותן האישור האחר.

רשות הרישוי אינה רשאית לקבל השגות על דרישות או החלטות על נותני האישור. יש להפנות את המשיגים להגיש את ההשגה לנותן האישור הרלוונטי.

דרכי הגשת ההשגה לנותני האישור השונים יפורטו באתרי האינטרנט של נותני האישור ובאתר הממשל הזמין (הפורטל הממשלתי).

 

 

לפרטים נוספים: Hana@hcarmel.org.il

 

 

עד מתי ניתן להגיש את ההשגה?

יש להגיש השגה בתוך 30 ימים מיום קבלת ההחלטה או הדרישה, לאחר תשלום אגרה בגין הגשת ההשגה, הזהה בגובהה לאגרת הרישוי.

 

האם גורם ארצי מוסמך רשאי להאריך את המועד להגשת ההשגה?

גורם מוסמך ארצי רשאי בהחלטה מנומקת מנסיבות מיוחדות להאריך את המועד להגשת השגה, ובלבד שלא יעלה על 15 ימים נוספים (נוספים על - 30 הימים).

משיג המעוניין בהארכת המועד להגשת השגה, יצרף להשגה בקשה מנומקת בעניין זה.

 

 

המועד להכרעה בהשגה

על הגורם המוסמך הארצי להכריע בבקשה בתוך 30 ימים מהגשתה.

גורם מוסמך ארצי רשאי בהחלטה מנומקת להאריך את המועד להחלטה בבקשה בעוד 30 ימים נוספים.

במקרה של השגה על דרישה או החלטה של נותן אישור, רשאי גורם מוסמך ארצי (מטעם נותן האישור), להאריך את המועד למתן החלטה ב-90 ימים, אם סבר שהיא מצדיקה שינוי במפרט האחיד[4] . הגורם המוסמך הארצי יודיע על הארכה למשיג ולרשות הרישוי.

אם מדובר בהשגה שעניינה טענה לאי התאמה בין דרישות של שני נותני אישור, רשאי גורם מוסמך ארצי בהחלטה מנומקת להאריך את המועד להכרעה ב- 120 ימים.

 

סוגי רישיונות

רישיון עסק בא להבטיח כי נעשו כל האמצעים והסידורים המתאימים להפעלתו התקינה של העסק עפ"י החוק, באישור כל הגורמים המקצועיים הקבועים בחוק - וזאת לטובת שלום הציבור ובעל העסק.

 

1.      רישיון לצמיתות

רישיון שהוא בתוקף מיום הוצאתו ועד בכלל, כל עוד לא ביטלה אותו רשות הרישוי.

*לאחר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים, בוטלו רישיונות לצמיתות ותוקף רישיון העסק השתנה ע"פ צו רישוי עסקים.

 

2.      רישיון תקופתי

רישיון הניתן לתקופה מוגדרת של שנה אחת / שלוש שנים / חמש שנים, והוא מיועד לסוגי עסקים שבהם יתקיים הליך חידוש רישוי מחדש בתום תקופת תוקפו של הרישיון, בהתאם לתקנות רישוי עסקים (הוראות כלליות, תשס"א- 2000 התוספת הראשונה).

שימו לב - עבור עסק שאושר לו היתר לשימוש חורג, תוקף הרישיון הזמני לא יעלה על תקופת תוקף ההיתר לשימוש החורג.

 

3.      היתר זמני

היתר לעסוק בעסק טעון רישוי לתקופה שלא תעלה על שנתיים (בשתי פעימות נפרדות), שיינתן לפני מתן רישיון, וזאת באישור נותני האישור.

 

4.      רישיון זמני מטבעו

5.      רישיון שיינתן לעסק שהוא זמני מטבעו כמו אירוע חד-פעמי, קרקס וכיוצא באלה. תוקפו של הרישיון נקבע בתקנות רישוי עסקים (הוראות כלליות) [5] תשס"א- 2000 והוא משתנה מעת לעת.

6.      כפל רישיון

כפל רישיון ניתן לבעל עסק המצהיר שהרישיון שהיה ברשותו והוא בתוקף אבד או נפגם (נשרף / נרטב וכד'). הנפקת כפל רישיון כרוכה בתשלום של מחצית מאגרת הרישוי.

 

 

לפרטים נוספים: Hana@hcarmel.org.il