כפר הנוער מאיר שפייה

מחנה קיץ בכרמל עם ניחוח של אמריקה

פעם בשנה זה קורה בקיץ. מאות בני נוער מכל העולם נוחתים מישראל ומגיעים בנסיעה ישירה לכפר הנוער מאיר שפיה - שם הם משתתפים ב-BIG IDEA, מחנה קיץ טכנולוגי בינלאומי שמחבר בין ישראלים לנוער מהתפוצות דרך חוויות של חדשנות, יצירתיות וטכנולוגיה.

השבוע ביקר במחנה סגן ראש מועצת חוף הכרמל, רפי אבני, ביחד עם מנכ"ל ומייסד BIG IDEA, דותן טמיר. אבני סייר בקאמפ, פגש נערים ונערות מישראל ומ-30 מדינות (ארה"ב, צרפת, איטליה ואפילו מאינדונזיה ומסין) והתרשם ממגגוון של סדנאות מחשבים ומדיה שהחניכים משתתפים בהן. החל מפיתוח אפליקציות והטסת רחפנים, עיצוב ב-3D ואפילו בניית חדרי בריחה.

מדובר פה בשידרוג של חוויית הקייטנה כמו שאנחנו מכירים אותה. ילדים מגיל 7 ועד 18, ישנים מחוץ לבית, בלי ההורים ואפילו בלי טלפונים, מה שיוצר חוויה מעצימה ומפתחת לילדים. ביקשנו מדותן טמיר, מנכ"ל ומייסד BIG IDEA, מחנות קיץ בינלאומיים בישראל, לספר לנו על מה שמקבל מי שמשתתף בחוויה כזו של סאמר קאמפ.

"יש המון דברים שילדים מקבלים במחנה קיץ שהם לא מקבלים באף מקום אחר. הם רוכשים יכולות חדשות בתחומים כמו סייבר, עיצוב גרפי ועריכת וידאו. אנחנו אוהבים לתת לחניכים שלנו מקום לבטא את היצרתיות שלהם וההתנסות הזו עוזרת להם גם להבין באיזה תחום מעניין אותם להתפתח בעתיד.

כלי נוסף שהחניכים מקבלים הוא שיפור האנגלית במפגש עם חברים חדשים מחו"ל וחשוב לא פחות, פיתוח הביטחון העצמי של הילדים.

בסוף כל קיץ אנחנו שואלים את ההורים מה הילדים שלהם קיבלו בחוויה של המחנה והסיפורים שלהם ממש מרגשים אותנו. הורים שלא הייתה להם חוויה כזו של קאמפ כילדים, פתאום מאוד מופתעים כשהבן או הבת שלהם חוזרים מהקאמפ ומגלים בגרות ועצמאות שלא היו להם קודם. המחנה פשוט נותן להם להוציא את האני הפנימי שלהם החוצה"

גם אתם יכולים גם לקחת חלק מהחוויה של BIG IDEA ולהירשם באתר >>
או התקשרו: 03-5285177