"ידיד לחינוך" – גמלאים מתנדבים במערכת החינוך


פרטים אודות השירות:

"ידיד לחינוך" פועלת בשלושה רבדים: מתנדבים, גמלאים וחינוך. העמותה בחוף הכרמל פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם המועצה האזורית, רפי אבני, סגן ראש המועצה הממונה על תיק החינוך ומנהלת אגף החינוך גבי אסם.
בחוף הכרמל, נכון להיום, ישנם 58 מתנדבים הפעילים ב 11 בתי הספר באזור. כל מתנדב תורם כ- 4 שעות שבועיות למערכת החינוכית וסך כל התרומה השנתית הוא כ- 8090 שעות חונכות. מרבית המתנדבים בבתי הספר היסודיים עוזרים בשפה, חשבון, אנגלית, אמנות, מלאכה, ספורט, סיוע למורות בכיתות, תפעול ספריות ועוד פעילויות ייחודיות ומגוונות במסגרת פרטנית של אחד מול אחד או בקבוצות קטנות, בשעות הלימוד בבתי הספר.
המתנדבים החדשים עוברים תהליכי קליטה והכנה, הדרכה וליווי לפני ובמהלך הפעילות ההתנדבותית. הם משולבים בבתי הספר בהתאם לתחומי התעניינותם וכישוריהם ובתאום עם הנהלת בית הספר והרכז היישובי. פועלים לצד המורים, אך לא במקומם.
על מגוון ותחומי הפעילויות ופרטים נוספים ניתן לקרא באתר "ידידי לחינוך" בדף היישוב "חוף הכרמל". מגיעים אליו בעזרת מחרוזת המלים: "ידיד לחינוך חוף הכרמל".
מדבריו של רפי אבני, סגן ראש המועצה ואחראי על תיק החינוך:
"... תרומת ידיד לחינוך למערכת החינוך בבתי הספר השונים במרחב, משמעותית חברתית ולימודית לציבור הגמלאים ולקהילה. תרומתם הנפלאה מעניקה פתרונות יצירתיים לצרכים העולים מהשטח. כולי תקווה שנצליח להרחיב את הפעילות ולהעניק זמן איכות של הגמלאים לטובת הילדים.
אנו קוראים לכל מי שמבין ויודע, כי ההשקעה בחינוך הדור הבא היא השקעה הטובה ביותר, בואו לקחת חלק במסע משותף למען ילדי חוף הכרמל"
מי זכאי: אזרחים ותיקים תושבי חוף כרמל
ימים ושעות: בתיאום מראש.


פרטי התקשרות ודרכי הגעה:

איש קשר: אורה מזרחי רכזת "ידיד לחינוך" בחוף הכרמל: 0526412399