תעודות המקנות הטבות

תעודת אזרח ותיק

עם הגיעכם לגיל פרישה (נשים בגיל 62 וגברים בגיל 67), הנכם זכאים לתעודת "אזרח ותיק", המונפקת על ידי המשרד לשוויון חברתי.
לקבלה, חידוש או בדיקת זכאות לתעודת אזרח ותיק ניתן לפנות
לטל' 02-6547025 או לפקס 02-6547049 או בדוא"ל
 ezrach.vatik@pmo.gov.il

תעודת עיוור

תעודת עיוור מקנה הטבות ופטורים שונים על ידי משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וארגונים נוספים.
משרד העבודה והרווחה, באמצעות השירות לעיוור והמחלקות לשירותים חברתיים, מנפיק תעודות עיוור לזכאים העונים על הגדרת “עיוורון”.
ההגדרה מיהו אדם עיוור לצורך זכאות לתעודה, הינה רחבה וכוללת גם לקויות ראייה חמורות בשדה הראייה או בחדות הראייה.
קבלת התעודה מותנית בפועל בקביעת זכאות. לצורך הפנייה, על מבקש התעודה לערוך בדיקת עיניים אצל רופא עיניים, שימלא את טופס הבקשה לתעודת עיוור בהתאם לתוצאות הבדיקה (ניתן להוריד את הטופס באתר משרד הרווחה והשירותים החברתיים)
את הטופס המלא יש לשלוח למייל t.aleh@bezeqint.net (או בדואר עבור עמותת עלה ת.ד. 24051, הר הצופים, ירושלים 9124001.) בהמשך, מבקש התעודה יוזמן לבדיקה אצל רופא אמון של השירות לעיוור. התשובה תועבר לשירות לעיוור. במידה ותאושר הזכאות לתעודת העיוור, מבקש התעודה יתבקש לשלוח תמונת פספורט לצורך הנפקת התעודה לסניף השירות לעיוור באזור המגורים. ברגע שהתעודה תהיה מוכנה היא תימסר באמצעות הלשכה לשירותים חברתיים באזור המגורים. במידה ויוחלט כי האדם אינו זכאי לתעודת עיוור, הוא יקבל על כך תשובה באמצעות הלשכה לשירותים חברתיים.
למי פונים?
לאגף לשירותים חברתיים וקהילתיים: 04-8136242
welfare@hcarmel.org.il

תג נכה

משרד הרישוי מנפיק תגי חניה לנכים להקלה על ניידותם.
תוכלו לקבל תג נכה במידה שתציגו אישורים מתאימים ממשרד הבריאות או לחילופין מסמכים רפואיים עדכניים המפרטים על מצב ניידותכם. על אישורים אלו להראות כי אתם מתקשים בניידות, אם באופן זמני או באופן קבוע, ושהדבר מהווה סכנה לבריאותכם.
האישורים נבדקים על ידי ועדה מיוחדת במשרד התחבורה שבראשה עומד רופא. בקשה לתג נכה תוכלו להגיש בצורה מקוונת באמצעות האינטרנט, באמצעות דואר ישראל או על ידי הגעה אל משרד הרישוי הסמוך למקום מגוריכם לצורך התנהלות עם נציג.