הטבות בתחום הבריאות

קופת חולים – מידע כללי
• מבוטחים שהגיעו לגיל פרישה זכאים להפחתה של 50% בתקרת התשלום עבור שירותי בריאות שונים.
• אזרח ותיק מעל גיל 75 זכאי להנחה של 10% בדמי השתתפות עבור תרופות.
• אזרח ותיק המקבל הבטחת הכנסה ו/או קצבת זקנה לנכה זכאי להנחה בשיעור של 50% מהמחיר לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, בעד תרופות הכלולות בסל שירותי הבריאות (ובכפוף לתקרה החודשים של כל קופת-חולים).
• משפחה שבה לפחות אחד מבני הזוג הגיע לגיל פרישה, זכאית להפחתה של 50% מתקרת התשלום לקופה בכל רבעון.
• לחולה כרוני נקבעה תקרה להשתתפות עצמית בתרופות הכלולות בסל שירותי הבריאות (התקרה משתנה מעת לעת ויש הבדלים מקופה לקופה.
• קופות החולים מפעילות יחידה להמשך טיפול בית, המעניקה עזרה שיקומית וסיעודית לחולים בביתם. יש לבדוק את הזכאות לקבלת השרות באמצעות רופא המשפחה.

שירותי בריאות כללית: 2700*
מכבי שירותי בריאות 3555* 1-700-505353
קופת חולים מאוחדת 3833*
קופת חולים לאומית 1-700-507-507

סיוע ברכישת מכשירי שמיעה – אנשים בגילאי 65 ומעלה הזקוקים למכשירי שמיעה, על פי התוויה רפואית, זכאים לקבל מקופת החולים מכשירי שמיעה או השתתפות במימון. יש לבדוק את הזכאות מול קופת החולים.

התאמת תנאי דיור למוגבלים בניידות- משרד הבינוי והשיכון בשיתוף משרד הבריאות, מסייע במימון התאמת פנים הבית ודרכי הגישה אליו לאנשים בעלי מוגבלות קבועה בניידות, שנקבעה על ידי מוסד רפואי מוכר. הסיוע מתקבל ממשרד הבינוי והשיכון כמצוין בנהליו. תהליך קביעת הזכאות והכנת המסמכים מתבצע בסיוע מערכת הבריאות וקופות החולים. בדירות בשיכון הציבורי הסיוע יינתן כמענק והפנייה תעשה ישירות לחברה המשכנת.
לקבלת מידע, ייעוץ והכוונה יש לפנות לעובדת סוציאלית, במחלקה למחלות ממושכות ושיקום בלשכת הבריאות נפת חדרה, קומה 5 בימים א', ג' בשעות 12:00-8:00, רח' הלל יפה 13, חדרה 3810102, ת.ד. 214. 5400* 08-6241010.

מכשירי שיקום וניידות: משרד הבריאות משתתף במימון מכשירי שיקום, ניידות והליכה.
מי זכאי:תושב עם מוגבלות קבועה הזקוק למכשיר ניידות ומתגורר בקהילה (כלומר, לא מאושפז במסגרת סיעודית/שיקומית כלשהי).
יש לפנות לרופא המשפחה בקופת החולים, הגורמים המקצועיים בקופת החולים ינחו את הפונים לגבי המסמכים שעליהם להגיש ועל תהליך הגשת הבקשה למשרד הבריאות.

השאלת ציוד רפואי לאנשים עם מוגבלויות ולקשישים- את הציוד ניתן לשאול על סמך הצגת תעודת זהות והשארת פקדון. חלק מהציוד ניתן להשכרה בתשלום מסובסד לתקופות שונות, וכן לרכישה.
סניף "יד שרה" חיפה-
רח' דוד המלך 31, חיפה
טלפון: 04-838-1704