מוזיאון למורשת השייטת ומרכז לפיתוח מנהיגות, נוער וחינוך יוקם בעתלית

מועצה אזורית חוף הכרמל, עמותת העטלף ואנשי שייטת 13- בדרך לשיתוף פעולה קהילתי- ערכי ייחודי מסוגו. במסגרת שיתוף הפעולה המועצה תקצה קרקע ומבנה לשימור ועמותת העטלף אנשי שייטת 13 יהיו שותפים לבינוי מוזיאון מורשת השייטת ומרכז מנהיגות משותף, זאת בעלות של כ- 20 מיליון ₪.

אמש (שני 15.7.19) מליאת המועצה האזורית חוף הכרמל הצביעה פה אחד שיתוף פעולה קהילתי עם עמותת העטלף, לה שותפים יוצאי השייטת ואנשיה. במסגרת שיתוף הפעולה המועצה האזורית חוף הכרמל תקצה קרקע ואת מבנה האנגר הבריטי המיועד לשימור, (המבנה סמוך למתחם הרכס שבעתלית ולבסיס השייטת).

מתחם האנגר ישוקם בעלות של למעלה מ- 20 מיליון ₪ מכספי העמותה וישמש כמוזיאון ומרכז מורשת לסיפורה של השייטת. במוזיאון יוצגו כלי שייט ייחודיים, מבצעים שביצעה היחידה, סיפורי מורשת קרב, אירועים מעצבים ועוד. המוזיאון יבנה ברוח חדשנית, יהיה חי ודינאמי בעל חווית ביקור מיוחדת למבקרים בו.

גולת הכותרת בהקמת מוזיאון המורשת, הוא אגף ייעודי שיוקם לפיתוח מנהיגות וחינוך. המרכז יוקם בשיתוף פעולה צמוד של אגפי המועצה האזורית חוף הכרמל וישמש בין השאר את נוער חוף הכרמל,  ויהיה פתוח גם לאירוח בני נוער מכלל רחבי הארץ.

אלוף במיל' רם רוטברג, מפקד שייטת 13 בעברו, מוביל את הפרויקט יחד עם מנכ"ל עמותת העטלף רני גיל, לפי החזון: רוח, ערכים ומורשת שייטת 13 כמחוללת מנהיגות חברתית-תרבותית, תהווה את רוח הפרויקט, את אופיו ופעילותו העתידית. כל זאת ועוד מציין רוטברג כי, עמותת העטלף תוביל את הפרויקט ותפעל על פי רוח השייטת, תוך הובלה ועשייה חברתית ציבורית למען תושבי חוף הכרמל ולמען מנהיגות אזרחית וחברה טובה יותר.

בין המטרות של מרכז המנהיגות שיוקם : חינוך למנהיגות ישראלית עכשווית ברוח השייטת, מרכז מורשת – סיפורה של השייטת, חיבור עמותה – קהילה – אנשי יחידה צבאית במודל חדשני ופורץ דרך ועוד.

בתוך כך, ציין אסיף איזק ראש המועצה האזורית חוף הכרמל כי שיתוף הפעולה בין עמותת השייטת, לאנשי היחידה ולקהילת חוף הכרמל יהווה פלטפורמה ייחודית. אנשי השייטת שנמצאים בחזית הטכנולוגית יובילו עשייה, ליווי ופיתוח אישי של בני הנוער שלנו, יהיו חלק מהותי מעיסוק בסוגיות חינוך וערכים אקטואליים בשיח הישראלי בהשתתפות מסגרות צהליות ואזרחיות. אני מברך על שיתוף הפעולה שנרקם, סמוך ובטוח שנפליג רחוק יחדיו.